fredag 25. november 2011

Hvordan Hvitolje

Mange lurer på hvordan jeg har hvitoljet eikebordet mitt så her kommer fremgangsmetoden min
og det er hyggelig det.

Først pusset jeg bordet for og få vekk merker, hakk osv. som kommer lett når det ikke er lakket,
så vasket jeg det godt med grønnsåpe lot det tørke godt. Viktig at det er helt tørt for penest resultat

Så brukte jeg Merke Woca m/hvitolje, står til kjøkkenbenk på, har den på Maxbo og Jernia (sikkert flere også som har den)


Jeg brukte malekost ved påføring, la på et jevnt fint ikke så tykt lag lot det virke i 20 minutter tørket så av  med helt rene myke kluter (støvfrie) eller så setter støvet seg fast i oljen. 
Gjentok dette fire ganger på mitt spisebord før det ble lyst nok. men det må vurderes etter hvor lyst man vil ha det.
Når jeg hvitoljet kjøkkenbenken holdt det med to omganger siden det var helt ny eik.

Etter første runde på spisebordet så jeg nesten ikke forskjell bortsett fra at det så friskere ut!

Det kan også være lurt og ikke olje rett etter hverandre men ta en behandling og la det stå til neste dag så oljen får trukket seg litt inn mellom vær runde.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar